Recenze knihy: Jan William Drnek – Epopej

Publikováno: 4. června 2019 | autor Redakce

Vzpomínáte si na rozsáhlý článek o fotografování Slovanské epopeje, který jsme zveřejnili díky nezištné pomoci autora Jana Williama Drnka v dubovém vydání časopisu FotoVideo? Tenkrát jsme se zmínili, že ty dokonalé dokumenty zhotovené nejmodernější technikou, která je v současné době k dispozici, budou vydány knižně. A tento jedinečný unikát je téměř přesně po dvou letech na světě.

Z různých médií už víte…
Představení této u nás naprosto unikátní publikace vyvolalo v českých i zahraničních médiích naprostou smršť obdivných ohlasů. Vydalo jí nakladatelství Valer, což je značka luxusních sběratelských knih (www.valerbooks.cz) pod střechou nakladatelského domu Albatros Media (www.albatrosmedia.cz)‎, který je největším knižním vydavatelstvím v České republice. V návaznosti na tradici sahající až k roku 1949 vydává více než 2000 knižních titulů ročně. Zaštiťuje knižní nakladatelství Albatros, CooBoo, Plus, Motto, XYZ, Edika, BizBooks, CPress, Computer Press, Management Press, B4U Publishing, Fragment, Egmont, Kniha Zlín, Vyšehrad a Panteon.

Nejlepší dostupná fotografická a tisková technologie se snoubí s precizní českou ruční výrobou.
Jana Williama Drnka známe už poměrně dlouho a při každém kontaktu s ním nás znovu a znovu dostává na kolena jeho preciznost. Jak už jsme psali v dubnu 2017, podařilo se mu (a celému jeho profesionálnímu týmu) v podstatě naprosto věrně digitálně „zazálohovat“ celou Slovanskou epopej Alfonse Muchy. Celá jeho mnohaměsíční práce vestoje před obrovskými a úctyhodnými plátny Alfonse Muchy je nyní „přenesena“ do unikátní knihy, která nemá v našem prostředí obdoby. Stejně precizním postupem, jakým vznikly fotografie, postupoval autor i při realizaci náročného tisku a následné adjustace. Vzniklo tak bezkonkurenční dílo, které vlastně není jen knihou. Průběh tisku byl tak náročný a přitom nesmírně zajímavý, že se mu ještě budeme věnovat v některém dalším vydání FotoVideo separátně.

Celý článek si můžete přečíst v červnovém vydání FotoVideo!
Více z obsahu vydání najdete zde.

Právě vychází